Gargalladas desde a traxedia – La Opinión A Coruña

0

Todo empezou co papel hixiénico. O confinamento xa comezara, e Manel Cráneo fora ao supermercado en busca dese produto ao que lle deu por desaparecer dos estantes nas primeiras semanas da pandemia. O autor coruñés levaba xa tres días pechado, co virus causando novas rutinas e hábitos estrafalarios na xente, e imaxinou que non se tardaría en ter que madrugar para facerse con aquel ben tan demandado. A idea non lle abandonou no fogar, onde apartou a un lado da mesa os encargos que tiña pendentes, e botouse a plasmar o novo mundo do Covid-19 con liñas firmes sobre o iPad.

Aquela sería a primeira viñeta de Corona-Bios, unha compilación de preto de 150 estampas sobre a crise sanitaria que o artista prevé publicar a través de Verkami. A plataforma ten activa desde hai varias semanas e ata dentro de seis días unha campaña de crowdfunding que chegou case aos 5.000 euros. Comercios como Alita Cómics tamén se animaron a colaborar no proxecto, que podería chegar a todas as librarías se a iniciativa acadase os 8.000 euros de recadación. Con ela se podería dar forma e distribuír esta «memoria gráfica» sobre a epidemia, que recolle entre as súas páxinas «pequenas biografías» de autónomos, sanitarios, familias e mesmo caixeiros de supermercado.

As anécdotas que plasma veñen de longas conversas telefónicas cos amigos, dos telexornais ou da súa propia vida. «Hai algunha viñeta real, como cando o meu fillo me dixo que non lembraba o que botaban na televisión antes do Covid», conta Cráneo. O seu libro está tinguido dese humor negro, inspirado en autores coma «Castelao ou El Roto, ao que admiro». Coma eles, a risa é para o autor unha luz contra horizontes escuros, e o que artellou o Covid, apunta, foi un dos máis sombríos a observar.

«Complicouse todo moito dun día para outro, pero a traxedia non deixa de ser inspiradora. Eu sentíame impotente e quería pór a mente noutra cousa, así que empecei a debuxar como terapia, para desfogar o que me estaba preocupando», explica.

O coruñés convenceuse de que «se temos un virus que ataca» el debía atacalo «con humor gráfico», porque «temos o dereito de sorrir tamén nos malos momentos» malia que a situación sexa delicada. Confesa que ao principio dáballe reparo, porque «hai xente que está morrendo», pero que a resposta nas redes, nas que xa leva máis de 200 viñetas publicadas, rematou de animalo.

A maioría dos seus debuxos tratan de buscar o lado positivo da epidemia, pero non sortean temas máis comprometidos ou críticos. En Corona-Bios Cráneo lembra a aqueles que pasan intres especialmente complexos, como as vítimas de violencia machista obrigadas a quedar no confinamento «co asasino na casa», os falecidos durante a emerxencia sanitaria ou as consecuencias para os migrantes e traballadores. Cada día desde que comezou a crise, o coruñés reflexiona sobre o que sucede máis alá da porta que o mantén a salvo, e arremanga a camisa para dar vida a varias viñetas. Agarda que queden coma lembranza do acontecido, porque «a memoria da sociedade escorrega axiña», e que «nos recorden, para aprender deles, tanto os acertos como os erros cometidos».

Salvar a Demo

Logo de cubrir os custes de produción, todos os beneficios e dereitos de autor recadados con Corona-Bios irán destinados a Demo Editorial, o selo que o debuxante dirixe. «Levo case tres meses sen facturar, cos cómics en caixas. Pensei que isto podía ser un proxecto revitalizador, e que podía axudar ademais a outros autores galegos», apunta Cráneo. O coruñés creou a empresa para «potenciar a creativos que fan banda deseñada galega», un sector que define como «complicado, porque o mercado é pequeno». Di que o selo «non ía pechar», pero si «a ter problemas para editar a todos os autores plantexados», xa que perdeu «o 25% dos ingresos do ano» a prol da emerxencia sanitaria.

Cráneo sabe que o perdido non se vai poder recuperar, pero espera que a iniciativa sexa «unha axuda». Confía ademais no poder das «pequenas editoras», que van «poder superar mellor a crise que as grandes que moven moitos cartos», e pon a fe, se todo falla, no seu lema: «Que o creativo sexa o primeiro en crear o seu propio traballo».

Leave A Reply

Your email address will not be published.